Jun 11, 2008

新山的湿巴刹 JB Wet Market

湿巴刹
Wet Market beside Carrefour, JB

这个超级大的菜市场就在新山家乐福隔壁而已。
好像叫做“斑兰”什么的。。。哈哈哈。。。我就是不熟悉那名称。
只知道在家乐福隔壁啦!

天啊!多么希望我有车!
好让我把这些又新鲜又便宜又多样的瓜果蔬菜鲜花水果杂货统统买回新加坡!!!

这里不止档口多,货源也多,人更多到吓死人!
哈哈哈。。。

可惜我忘记拍下水果档所摆放出来的芒果。。。你们会疯掉!
看了就很想睡在上面,慢慢享用源源不绝新鲜多汁又香又甜的芒果哟!

告诉你哦。。这样规模的菜市场在新山可是很普通的哦。。。
很多地方都可以找到。
而且随着人们的流动性高,(因为大部分的人都是会开车的。)
所以你会发现越来越多的菜市场已经变得很干净了,地上也很少会湿湿的,空气也很流通。。。
为的是吸引人们到来购物的。

当然。。。价钱也很重要!

*谢谢我的小苯珍表姐开着大汽车带我们到处走。我才可以在这里跟你分享我在新山所见所闻。
我的冬瓜茶也是跟她偷偷学来的。哈哈哈。。。。

the photo above was taken at one corner in a wet market, just beside Carrefour in JB.
along Pandan Valley road if i didnt get it wrong.

well... i am not so familiar with the road names there in JB. Thanks to my Pontian Kecil's cousin who she moved out to lived in JB.

she drove us around in her big car. and she lead us to this big market where i saw a lot of fresh produce, plentiful, fresh and very cheap too!

how i wish i can drive, i will make sure i buy a whole car load of fresh supplies back to singapore!

it is very common to see big wet market in JB. there are plenty of them.

you hardly come across wet dirty floors. instead you are mostly greeted with good ventilations and dry floors. not to mention great prices and lots of choice to choose from.

you can even bargain like what you did in our local singapore market! :o)

No comments: